Disponibil 7 zile din 7

Biletele se achiziţionează direct de pe site, cu reducere de 5%. Nu este necesară prezentarea la ghişeele de vânzare ale CFR Călători.

Datele efectuării călătoriei vor fi transmise pe mail şi vor fi disponibile oricând din profilul propriu al utilizatorului.

Pentru a utiliza sistemul de vânzare online accesează butonul CUMPĂRĂ din site-ul official al CFR Călători, www.cfrcalatori.ro.

Bilete de tren online Cumpără

În situaţia în care nu ești înregistrat, pentru crearea unui cont se va accesa link-ul „Înregistrare utilizator nou”.

Se va deschide o nouă pagină în care vei introduce datele personale pentru crearea contului.

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.
Pentru a fi sigur că primeşti datele de logare foloseste o adresă de email validă.
Ca masură de securitate completează codul captcha (succesiunea de litere și cifre din imaginea postată în pagină în câmpul alăturat acesteia).
După completarea tuturor câmpurilor, înainte de apăsarea butonului confirmă, trebuie să fii de acord cu termenii și condiţiile impuse, iar pentru asta bifează radio button-ul „Sunt de acord cu termenii şi condiţiile obligatorii”.
Dacă NU ești DE ACORD cu aceste condiţii, NU continua înregistrarea ca utilizator.

După introducerea datelor sistemul va afisa următorul mesaj:

Utilizatorul va primi un e-mail de la BileteOnLine@cfrcalatori.ro având subiectul Înregistrare utilizator “Bilete CFR Online” Nume Prenume, nume utilizator și parola, parolă ce poate fi schimbată oricând din profilul de utilizator.

Pentru orice nelămuriri și întrebări contactează-ne:

  • pe adresa de email BileteOnLine@cfrcalatori.ro sau
  • la telefon: 0731990129, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 9.00-15.00.

Cumpără bilete de tren online.

Dacă ai primit pe mail “nume utilizator” și “parola” poți să te loghezi, iar sistemul îți va permite să efectuezi tranzacții online.

1. Cum te conectezi?

În câmpurile Nume Utilizator și Parola Utilizator se vor introduce datele de conectare primite pe email.

Acceseză Intră în aplicație.

Pentru a afla etapele necesare poți bifa „Afișare etape”.

Este recomandat ca la prima conectare utilizatorul să schimbe parola.

2. Schimbare parola

Pentru a schimba parola accesează din meniul principal Modificare date contact utilizator => Schimbare parola.

Completează vechea parolă apoi alege noua parolă.

 

3. Modificare date utilizator

În caz că vrei sa îti schimbi datele de contact alese inițtial la crearea contului, poți accesa din meniul principal Modificare date contact utilizator => Modificare date utilizator.

 

4. Ai uitat parola?

În cazul în care ai uitat parola o poți modifica accesând butonul Am uitat parola din Pagina de logare.

Dacă toate datele cerute s-au introdus cu succes atunci sistemul va afişa următorul mesaj:

Utilizatorul va primi un e-mail de la BileteOnLine@cfrcalatori.ro având subiectul Înregistrare utilizator “Bilete CFR Online” Nume Prenume, noua parolă.

 

După ce te-ai conectat poți începe procedura de achiziționare a biletului de tren online.

În partea stângă a ecranului sunt prezentate sub forma de meniu etapele ce sunt necesare a fi parcurse pentru a cumpăra bilete online. Acest meniu se poate afișa/ascunde prin bifarea/debifarea câmpului ”Afișare etape”.

  1. Date călătorie – prima etapă a aplicației în care se pot selecta tipul de călătorie (simplă sau dus-întors), data călătoriei, stațiile de plecare și de destinație. Opțional se poate selecta stația ”Via”.
  2. Alegere tren/trenuri – sunt afișate trenul/trenurile ce corespund selecțiilor făcute în etapa anterioară.
  3. Calcul preț – pentru a fi disponibile informațiile despre tarife este necesară selectarea tipului de vagon (clasa 1-a, clasa a 2-a, dormit, cușetă), a numărului și tipului de călători și eventual introducerea datelor aflate pe cardul TrenPlus (doar pentru posesorii acestor carduri).
  4. Confirmare comandă – este necesară introducerea codului de securitate (captcha).
  5. Declarare date călători – se introduce numele și prenumele călătorilor, precum și datele carnetului de elev sau a legitimației de student (dacă în etapa anterioară au fost selectați beneficiari ai acestor facilități).
  6. Plata online – această etapă se derulează în cadrul aplicației de plăti online, unde este necesară introducerea cardului bancar cu care se va efectua achitarea tarifelor de călătorie.
  7. Utilizarea biletului – după confirmarea plății online, pe adresa dvs de mail se vor transmite 2 mailuri ce conțin informații în legătură cu sumele ce au fost debitate din contul dvs (support@mobilpay.ro), precum și biletul dvs online împreună cu un extras din ”Termeni și condiții de utilizare a serviciului ”Cumpără bilete online”.

 

Ecranul principal al acestei aplicații este cel de rute. Aici se introduc datele principale pentru efectuarea călătoriei.

Câmpurile Data plecare, Plecare și Destinatie sunt câmpuri obligatorii.
Opțional poți completa câmpul Via precum și alte criterii de selecție ce pot fi găsite la câmpul tip select Cautare avansată.

Data de plecare reprezintă data călătoriei (de îmbarcare).
Prin selectarea datei de plecare, sistemul afișează toate datele care se încadreaza în perioada de vânzare cu anticipație.
Dacă se bifează check box-ul OFERTA Dus-Intors, sistemul solicită introducerea datei de plecare și a datei de întoarcere.

Prin debifarea check box-ului Doar staţiile principale sunt afișate toate stațiile pentru care se pot cumpăra bilete online.

Plecare, reprezintă staţia de plecare. Dacă se completeză minim 3 caractere se va afişa o listă cu staţiile care încep cu caracterele introduse din care se poate alege/selecta staţia de plecare.

Desţinatie, reprezintă staţia de destinaţie. Alegerea/selectarea staţiei de destinaţie se face similar cu staţia de plecare. Sistemul afișează implicit doar stațiile principale.

Dacă nu se completează sau sunt introduse date eronate în câmpurile Plecare și Destinație sistemul te va atenționa.

În cazul în care consideri că vei mai călători pe această rută poți bifa check box-ul Salvare plecare/destinaţie în PREFERINŢE.

Via, reprezintă staţia de pe trasa trenului, utilizată pentru stabilirea corectă a rutei. În cazul în care acest câmp nu se completează, sistemul alege automat ruta cea mai scurtă. Nu uita că acest câmp este opțional.

Devierea maximă de la traseul cel mai scurt(%) (găsit în select box-ul Căutare avansată), reprezintă abaterea în procente de la traseul cel mai scurt, referitoare la kilometri . Implicit sistemul oferă (prin valoarea selectata deja) pe lângă ruta cea mai scurtă, rutele cu până la maxim 50% mai mari faţă distanţa minimă.

Nr. de schimbări de trenuri în parcurs (găsit în select box-ul Căutare avansată), reprezintă numărul de conexiuni de trenuri pentru a ajunge la destinaţie. Implicit este selectată valoarea “0” (sistemul oferă pe cât posibil trenuri directe fără schimbări sau cu cele mai puţine schimbări).

După ce toate câmpurile au fost completate corect apasă butonul înainte și vei fi transferat în următorul ecran, etapa de alegere a trenului/trenurilor ce formează ruta.

Înainte de a cumpăra biletul de tren online te poţi informa asupra prețului accesând Info preţ precum și a staţiilor din parcurs, accesând numărul trenului (ex. IR1661) sau din meniul principal Informaţii tren.

Dacă te-ai hotărât asupra trenului pentru achiziţionarea unui bilet online apasă butonul Cumpără și se va deschide o nouă fereastră.

În prima parte a ecranului sunt datele selectate iniţial referitoare la călătorie (data călătorie, număr tren, de la, până la ) şi care nu se mai pot modifica în acestă etapă. La biletul MINIGRUP se poate selecta doar clasa a II-a.

Prin completarea casuței Vagon anume din dreptul Selectare tip vagon/loc pentru rezervare poți opta pentru călătoria la un anume vagon din compunerea trenului, dacă aveți personae cunoscute ce călătoresc în acest vagon.

După ce ai introdus numărul de călători în căsuţele AFERENTE, corespunzătoare categoriei de călători, în funcţie de limitele stabilite, apoi apasă butonul Preț.

Atenţie!

Numărul maxim de călători pentru care se pot solicita locuri într-o singură tranzacţie online diferă în funcţie de tipul de vagon, este:

• 12 locuri la vagoanele de clasă şi cuşetă (clasa I, clasa II, vagoanele cuşetă cu 6 paturi în cabină, vagoanele cuşetă cu 4 paturi în cabină);
• 2 locuri la vagoanele de dormit cu 2 paturi în cabină și la vagoanele de dormit în regim “Single”.

În caz că se solicită rezervarea la vagon de dormit, pentru un singur călător, trebuie specificat genul persoanei care efectuează călătoria (M-masculin / F –feminin).

Pentru solicitarea rezervării la vagon cușetă, se poate solicita opţional poziția patului, dar numai în limita locurilor disponibile.

După introducerea numărului de călători pe categorii, se va completa codul capcha, în câmpul respectiv care este un câmp case sensitive (ţine cont dacă este scris cu literă mare sau cu literă mică).

Pentru un călător posesor de card tren plus, se va introduce ID card și CNP-ul posesorului.

În cazul în care se completează eronat sistemul afişează un mesaj de atenționare.

Dacă acest cod a fost completat corect şi se apasă butonul Continuă care are ca efect trecerea la etapa următoare în care trebuie introduse date referitoare la identitatea călătorilor (nume, prenume, nr.legitimație/nr. carnet/nr.matricol).

După introducerea datelor referitoare la identitatea călătorilor se apasă butonul Cumpără care are efect trecerea la pagina de plăți online.

În momentul accesării butonului Plătesc în siguranţă utilizatorul este de acord ca suma corespunzătoare valorii legitimaţiei de transport să fie retrasă din contul său. După accesarea acestui buton, în cazul în care plata a fost efectuată cu succes, utilizatorul este informat că tranzacţia a reuşit. Pe adresa de e-mail, utilizatorul va primi două mesaje:

  • Un mesaj care confirmă suma debitată din card,
  • Un mesaj cu toate datele legate de biletul CFR online.

Prin primirea acestui mesaj se certifică faptul că tranzacţia electronică de vânzare online s-a realizat cu succes, iar utilizatorul poate tipări biletul online din profilul său de utilizator sau din fişierul ataşat.

În tren călătorii vor fi identificaţi după numărul de „ID bilet” şi numele acestora. Este recomandat călătorilor să tipărească şi să aibă asupra lor în tren “biletul CFR online” în formatul standard pentru acest tip de bilet. Persoanele de peste 14 ani împliniţi se vor identifica în baza unui act oficial de identitate (buletin de identitate, carte de identitate, paşaport, permis de conducere).

Solicitarea se face cu cel puţin 6 ore înainte de plecarea primului tren din rută de pe biletul iniţial, pentru trenuri care circulă în intervalul disponibil pentru achiziţionarea unui bilet online.

Modificarea datelor de călătorie ale unui „bilet CFR online” deja achiziţionat

(respectiv modificarea contractului de transport) se poate efectua numai în următoarele condiţii:

  • modificarea se solicită pentru un bilet în ansamblul său, pentru toţi călătorii de pe biletul respectiv şi pentru toate trenurile care compun ruta respectivă. În cazul ofertei dus-întors solicitarea de modificare se face atât pentru călătoria de dus cât si pentru cea de înapoiere;
  • numărul călătorilor, tipul (categoria de călători), numele acestora, precum şi staţiile de plecare şi destinaţie de pe biletul iniţial rămân neschimbate;
  • modificarea datelor de călătorie la un tren de rang inferior sau clasă inferioară se va face fără restituirea diferenţelor tarifare. În acest caz, pentru recuperarea difereţelor tarifare cuvenite se recomandă renunţarea la biletul iniţial (prin accesarea funcţionalităţii „Renunţare la călătorie”);
  • solicitarea de modificare a unui bilet achiziţionat se poate efectua o singură dată, iar clientul achită comisioanele aferente şi eventualele diferenţe tarifare. Noul “bilet CFR online” (emis ca urmare a unei solicitări de modificare date călătorie) NU mai permite alte modificări;
  • în cazul în care se doreşte călătoria cu rezervare la vagon de dormit (în cabină cu 2 paturi sau în regim „single”) numărul de călători de pe biletul iniţial trebuie să fie de maxim 2 persoane.

Pentru a realiza această modificare se folosește Modificare date călătorie din meniul principal.

Vă reamintim că restituirea tarifelor pentru “biletele de CFR online” se poate face numai în baza cererii de restituire completată online, cu respectarea următoarelor condiţii:

  • solicitarea se face pentru un bilet în ansamblul său, adică pentru toţi călătorii de pe biletul respectiv (NU este permisă solicitarea de restituire numai pentru o parte din călătorii înscrişi pe bilet) şi pentru toate trenurile care compun ruta respectivă.
  • cererea de restituire este necesar să fie completată online de către utilizatorul înregistrat (din profilul propriu). Cererea va fi luată în considerare numai dacă se înregistrează cu cel puţin 6 ore înainte de data şi ora plecării primului tren din rută (data îmbarcării călătorului).

După expirarea acestui termen (de 6 ore înainte de începerea călătoriei) “biletele CFR online” NU se mai restituie.

Excepţie face următorul caz!

Când din vina căii ferate, pasagerul se află în imposibilitatea efectuării călătoriei la plecare sau în parcurs, conform datelor iniţiale de pe “biletul CFR online”, pentru continuarea călătoriei cu un alt tren sau înapoierea în staţia de plecare iniţială (dacă este cazul în parcurs), este necesar ca acesta să se adreseze direct la ghişeele de vânzare ale CFR Călători din staţia unde s-a produs incidentul. În aceste situaţii speciale, dacă se doreşte renunţarea la călătorie, cererea de restituire se poate completa:

  • direct la ghişeele de vânzare ale CFR Călători din staţia respectivă (pe formular standard),
  • online (din profilul propriu de utilizator), caz în care cererea se poate înregistra în maxim 3 zile calendaristice de la data producerii incidentului.
Se acceptă înregistrarea cererilor de restituire după plecarea trenului numai după ce s-a obţinut de la o unitate de vânzare a CFR Călători dovada neefectuării călătoriei – prin solicitarea vizei de neutilizare.
  • În cazul biletelor dus-întors se poate solicita restituirea şi parţial doar pentru călătoria de înapoiere, dar numai după efectuarea călătoriei de dus şi în condiţiile în care solicitarea este introdusă cu minim 6 ore înainte de începerea călătoriei de întors. În acest caz, tarifele de transport pentru parcursul neefectuat se restituie cu reținerea a 20% din valoarea tarifului de transport (fără rezervare) achitat la trenul de înapoiere.
  • Dacă “biletul CFR online” este emis în baza unor oferte comerciale care nu permit restituirea, clientul este avizat de acest fapt înainte de achiziţionarea acestora.
  • sumele aferente de restituit se calculează cu reţinerea taxelor corespunzătoare de procesare, conform reglementărilor în vigoare accesibile pe site, dintre care amintim următoarele reguli principale:

 Valoarea tichetelor de rezervare pentru locurile de la vagoanele clasă NU se restituie (valoarea tichetelor de rezervare pentru fiecare tren şi loc rezervat din ruta se scade din suma plătită);
 Valoarea suplimentelor de pat pentru locurile rezervate la vagoane de dormit sau cuşetă se restituie cu reţinerea unui comision de 10% dacă cererea este efectuată cel mai târziu cu o zi înainte de data de plecare a trenului din staţia de îndrumare (formare) a acestuia şi de 50% dacă solicitarea se înregistrează în ziua de plecare a trenului din staţia de îndrumare (formare) a acestuia (dar nu mai tărziu de 6 ore faţă de ora de îmbarcare a primului tren din rută);
 Valoarea tarifelor de transport se restituie cu reţinerea unui comision de 10%, dacă cererea se înregistrează cu respectarea intervalului minim de 6 ore înainte de ora de plecare a primului tren din rută;

  • sumele se vor vira direct în contul asociat cardului cu care s-a efectuat plata (în nicio situaţie sumele aferente NU se restituie pe loc în numerar la ghişeele CFR Călători).

Utilizatorul trebuie să cunoască ID-ul pentru care va face renunțarea la călătorie. Se introduce ID biletului CFR online pentru care se doreşte efectuarea restituirii.

Dacă se introduce un ID eronat utilizatorul este avertizat.
După introducerea corectă a ID, sistemul afişează pagina care conţine cererea de restituire.
Cererea este analizată, şi utilizatorul primește un mesaj prin care se comunica rezoluția cu privire la cererea nr… În cazul în care cererea este rezolvată pozitiv, contravaloarea sumelor este virată în contul de card cu care s-a efectuat plata.

Accesând Biletele mele din meniul principal te poți informa referitor la operațiunile efectuate în trecut:

• Biletul CFR Online obtinut pe baza comenzii cu iD-ul …
• Lista cererilor de restituire în perioada
• Comenzi finalizate în perioada [Informaţii bilet CFR online]
• Evidenţa facturilor emise în perioada pentru utilizator …
• Imagine locuri pentru biletul cu id-ul …